søndag den 5. juni 2011

Heidelberg

Nu er jeg jo kommet ekstremt lang bagefter med bloggeriet, så vil starte med at fortælle kort om min og Fies tur til Heidelberg for at besøge Sarah.

Vi tog et tog tisdag aften (d.17.maj) og ankom til Mannheim (15min togtur fra Heidelberg) onsdag morgen kl 8. Her ventede Sarah med morgenmad og fulgte os til hendes kollegium, hvorefter hun tog til forelæsning. Fie og jeg gik på shopping, men fik dog hurtigt selskab af Sarah, der mente at hendes forelæsninger godt kunne skippes. Så vi spiste frokost, hvor alle studerende gør, gik på sightseeing tog ud at bade og grillede i parken ved floden Necker.








Torsdag så vi film og gik i zoologisk have. Det begyndte at styrtregne og da det stoppede gik vi på cafe og spiste burger og pommes frites. Mums. Efter aftensmaden vandrede vi (ja, det var vandring) op til slottet på siden af det ene bjerg. Og sikke en udsigt der var deroppe fra.







Seriøst... Diller!

Fredag skulle Sarah til en forelæsning (Var det ikke godt nok fredag?), så fie og jeg så film. Da Sarah kom hjem tog vi den lange vandretur op til toppen af et af bjergene omkring Heidelberg. På toppen lå der ruinerne fra et gammelt munkekloster og et amfiteater bygget af nazizterne under 2. verdenskrig.










Da Fie og jeg så kom til Mannheim for at tage vores nattog hjem i regn og tordenvejr, kørte det ikke... Vi kunne overhovedet ikke overskue situstionen, indtil vi blev tildelt et dobbelt værelse på et 3-stjerners hotel med lækker morgenmadsbuffet. Mmm. Lige til at overskue efter at have brugt de sidste tre nætter hhv. siddende i et tog og sovende på meget tyndt liggeunderlag.

Alt i alt en rigtig rigtig hyggelig tur. Tak piger :-)

1 kommentar:

  1. Ejh, hvor ser det lækkert ud. Jeg ville ønske jeg havde været med!

    SvarSlet